آموزش حضوری زبان فارسی

مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، در قالب های مختلف به آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان می پردازد.

آموزش حضوری

آموزش حضوری زبان فارسی مرکز، ویژه طلاب غیرایرانی جامعه الزهراء علیهاالسلام است. این مرکز علاوه بر آموزش طلاب غیرایرانی، به متقاضیان فراگیری زبان فارسی از سایر مراکز و موسسات، خدمات آموزشی ارائه می دهد. در حال حاضر، دانشجویان دانشکده هدی، زبان آموزان آزاد و ... از آموزش های حضوری مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام بهره مند می شوند.

در این فرایند آموزشی، زبان آموزان با حضور در مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی و شرکت منظم در کلاس های عملی و نظری مورد نیاز، به تناسب ملّیت­ های خود در بازه زمانی 6 الی 9 ماه تحصیلی، زبان فارسی را یاد می گیرند.

کلاس ­ها بر اساس چهار مهارت اصلی زبانی شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن برنامه­ ریزی شده و هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 برگزار می ­شود.

دوره های آموزش زبان به تناسب نیاز و سطح زبانی فراگیران، در سه مقطع مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می­ شود.

دوره مقدماتی

دوره مقدماتی برای افرادی است که اصلاً با زبان فارسی آشنایی ندارند. این افراد لازم است، برای برقراری ارتباط با فارسی ­زبانان و تقویت زبان خود، این دوره را بگذرانند. این دوره با هدف مهارت­ افزایی شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن برگزار می­ شود. کلاس­ه های دورۀ مقدّماتی به مدّت 2 الی 3 ماه به تناسب وضعیت زبانی ملّیت­ های شرکت کننده برگزار می­ شود. در پایان دوره، زبان­ آموزان مهارت خوبی در جهت فهم مطالب، خواندن متن، نوشتن و ایجاد ارتباط زبانی با دیگران را پیدا می­کنند.

 
ردیف عنوان درس تعداد واحد
1 آموزش زبان فارسی1 4
2 آموزش زبان فارسی2 3
3 املا 1
4 قرائت و برداشت 1 1
5 آزمایشگاه 1 1
6 گفتگو 1 1

 

دوره متوسطه

دوره ی متوسطه برای افرادی مناسب است که در حدّ مقدّماتی با زبان فارسی آشنایی دارند و قادر به ایجاد ارتباط زبانی با فارسی­ زبانان در سطح مقدماتی و در موقعیّت­ های خاص هستند. این دوره برای بالا بردن سطح مهارت زبانی زبان­ آموزان در جهت تقویت شنیدار، گفتار، خواندن و نوشتن برگزار می­ شود. کلاس ­های دوره متوسطه به مدّت 2 الی 3 ماه به تناسب ملّیت های شرکت کننده برگزار می­ شود.

ردیف عنوان درس تعداد واحد
1 آموزش زبان فارسی3 3
2 آموزش زبان فارسی4 3
3 املا 1
4 قرائت و برداشت 2 1
5 آزمایشگاه 2 1
6 گفتگو 2 1
7 انشا 1 1

 

دوره پیشرفته

دوره ی پیشرفته برای افرادی برگزار می­ شودکه با زبان فارسی، در حدّ ایجاد ارتباط مناسب با فارسی­ زبانان آشنایی دارند اما نیاز دارند که سطح مهارت زبانی خود را در امر شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن به حدّی برسانند که قادر به درک پیشرفته­ تری از متون، رسانه­ های سمعی - بصری، ارتباط زبانی با فارسی­ زبانان و بیان نظرات و دیدگاه­ های خود درباره ی مسائل مختلف به زبان فارسی باشند. کلاس­ های دوره پیشرفته به مدت 2 الی 3 ماه به تناسب ملّیت­ های شرکت کننده برگزار می­ شود.

ردیف عنوان درس تعداد واحد
1 آموزش زبان فارسی5 4
2 آموزش زبان فارسی6 3
3 سخنرانی 1
4 قرائت و برداشت 3 1
5 آزمایشگاه 3 1
6 گفتگو 3 1
7 انشا 2 1

 

زبان­ آموزان، پس از گذراندن دوره ی  آموزش زبان فارسی در تمامی مهارت­ های زبانی توانمندی­ های لازم را پیدا کرده و می ­توانند به خوبی مطالب را درک کنند، بخوانند، بنویسند و قدرت خوبی در تکلم و بیان مطالب داشته باشند. این برنامه­ ریزی با توجه به نیازها و مهارت ­های مورد نیاز زبان آموزان به صورت متغیّر در طول سه مقطع پیشگفته به­ اجرا درمی­ آید.

 

دوره پیش نیاز(دوره تمهیدیه)(ویژه زبان آموزان دوره معارف و علوم اسلامی و ...)

مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی برای زبان ­آموزانی که درخواست تحصیل در رشته­ های مختلف را دارند، علاوه بر دوره  آموزش زبان فارسی، متناسب با رشته تحصیلی آنان دوره­ های ویژه تکمیلی را در جهت توسعه گنجینه لغات و بالا بردن سطح معلومات زبانی آنان برگزار می­ کند.

واحدهای درسی که در این دوره ارائه می شود، 17 واحد است.

 

دوره فشرده

دوره فشرده با هدف آموزش زبان فارسی سریع در مدّتی کوتاه، با  شیوه­ های خاص برنامه­ ریزی می شود. این برنامه­ ریزی برای افرادی می­ باشد که به صورت مهمان، برای زمانی محدود به این مرکز معرفی می­ شوند؛ لذا مطابق با نیاز، هدف و زمان حضور افراد مهمان برگزار می­ شود.

مخاطبان این دوره به چند گروه تقسیم می­شوند:

  1. افرادی که اصلاً فارسی نمی­دانند و مایلند در کوتاه­ ترین زمان به سطح مطلوبی از مهارت زبانی دست پیدا کنند؛
  2. افرادی که کمی فارسی بلد هستند و خواهان تقویت زبانی خود در حدّ بالاتری هستند؛
  3. افرادی که با زبان فارسی در حدّ برقراری ارتباط زبانی در موقعیت­ های خاص با فارسی­ زبانان مشکلی ندارند و قادر به درک برنامه­ های گفتاری و نوشتاری زبانی هستند، ولی می­ خواهند به سطح بالاتری از مهارت زبانی برای درک عمیق­ تر مفاهیم زبانی و علمی برسند.

 

دوره خصوصی

این دوره، برای کسانی است که مایلند آموزش زبان فارسی را از سطح مقدّماتی،  متوسطه یا پیشرفته برای تسلّط یافتن بر همه یا برخی از مهارت­ های چهارگانه زبانی به صورت فردی یا گروهی، متناسب با زمان حضورشان، بگذرانند.

کلاس ­های این دوره، بر مبنای نیاز متقاضی، به ­مدت یک ­ماه یا بیشتر قابل اجرا می­ باشد.

تاکید بر مهارت­ های زبانی شنیدن، گفتن، نوشتن و خواندن، متناسب با نیاز زبان­ آموزان این دوره است.

 

 گروهی خاص

این دوره در صورت درخواست متقاضیان گروهی از کشورهای مختلف برگزار می­ شود.

برنامه­ ریزی درسی و آموزشی این گروه، مطابق با نیازها واهداف گروه صورت می­ گیرد.

جامعة­الزهراء(س) در قالب دوره­ های تابستانی و ... پذیرای گروه­ های زیادی ازکشورهای مختلف می­ باشد وبرنامه­ های آموزشی زیر را برگزار می­ کند:

  1. دوره دانش­ افزایی زبان­ آموزان فارغ ­التحصیل که مشغول تدریس در کشورشان هستند؛
  2. دوره­ های آشنایی با تاریخ، زبان و ادبیات فارسی
  3. دوره­ های تکمیلی آموزش زبان فارسی
  4. دوره­ های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی

 

تخصصی(ویژه زبان آموزان رشته های تحصیلی مختلف)

این دوره، برای کسانی است که مایلند آموزش زبان فارسی را از سطح مقدّماتی،  متوسطه یا پیشرفته برای تسلّط یافتن بر همه یا برخی از مهارت­ های چهارگانه زبانی به صورت فردی یا گروهی، متناسب با زمان حضورشان، بگذرانند.

کلاس­ های این دوره، بر مبنای نیاز متقاضی، به ­مدت یک ­ماه یا بیشتر قابل اجرا می­ باشد.

تاکید بر مهارت­ های زبانی شنیدن، گفتن، نوشتن و خواندن، متناسب با نیاز زبان­ آموزان این دوره است.

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱
  • پیام: ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۸۱۸۱۹

ارتباط با مرکز

  • مدیر مرکز: 32112472
  • آموزش حضوری: 32112072
  • آموزش مجازی: 32112072
  • آموزش آزاد: 32112478
  • حضور و غیاب: 32112577
  • امتحانات: 32112576
  • کانال مرکز: jzfarsilearning@