انتفاضه ‌فلسطین‌ خاموش‌ شدنی ‌نیست‌ و آینده‌ آن ‌همراه ‌با رستگاری ‌و پیروزی ‌است‌.

ghods

روز قدس، روز ‌مسلمانان‌ و ‌مستضعفان‌ است. علی رغم ‌تبلیغات ‌جهانی‌، انتفاضه ‌فلسطین‌ خاموش‌ شدنی ‌نیست‌ و آینده‌ آن ‌همراه ‌با رستگاری ‌و پیروزی ‌است‌.

مظلومیتی بی مرز

روز قدس را امام خمینی رحمه الله­علیه  بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، غافل نمانند. قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادآور حماسه ای ماندگار، فریادی بی انتها و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

روز قدس روز حیات اسلام

ماه رمضان سال 1358 خورشیدی بود که خورشید درخشان آسمان انقلاب ایران، حضرت امام خمینی رحمه الله ، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند. از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «آمریکا عدوّالله» و «اسرائیل عدوّالله»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند. شرکت زنان و مردان روزه دار در این راه پیمایی عظیم، حمایت از انقلاب انتفاضه و تجدید بیعت با فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله است.

روز قدس در کلام امام خمینی(ره)

امام امت (ره) درباره چگونگی گرامی داشت روز قدس می فرمایند: روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می دانند و عمل می کنند به آنچه باید بکنند و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرت ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی تفاوت هستند... باید همان طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت ها قیام کنند و این جرثومه های فساد را به زباله دان ها بریزند.

روزقدس در کلام رهبری

مقام معظم رهبری درباره روز قدس می فرمایند: اکنون، جمعه آخر ماه مبارک رمضان ـ که از سوی امام راحل عظیم ما رحمه الله روز قدس نامیده شده ـ در پیش روی ماست. [باید] روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلة القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم... .

شهید مطهری ومسأله قدس

شهید مطهری (ره) آن اندیشمند بیدار، سال ها پیش، قبل از آن که فاجعه خونبار فلسطین، عمقی این چنین بیابد، درباره ابعاد آن هشدار داده بود: «هدف مگر تنها همین است که دولت کوچکی در آن جا تشکیل بشود؟ خیلی اشتباه کردید! همه اشتباه کرده اند. او می داند که یک دولت کوچک، بالاخره نمی تواند در آن جا زندگی بکند. یک اسرائیل بزرگ که دامنه اش از این طرف تا ایران خودمان هم شاید کشیده شود. به قول عبدالرحمان فرامرزی که گفت: این اسرائیل را که من می شناسم فردا، ادعای شیراز را هم می کند و می گوید: شاعرهای خود شما همیشه در شعر خودشان اسم شیراز را ملک سلیمان گذاشته اند. هرچه بگویی آقا، این تشبیه است، می گوید: سند از این بهتر هم شما می خواهی؟! مگر ادعای مدینه را ندارند؟ مگر ادعای خیبر را ندارند؟ خیبر که نزدیک مدینه است، مگر روزولت پیشنهاد نداد به پادشاه وقت عربستان سعودی که این خیبر را شما بیایید بفروشید به اینها؟ مگر اینها ادعای عراق و سرزمین های مقدس شما را ندارند؟ واللّه قضیه ای که دل پیامبر اکرم را امروز خون کرده است این قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی علیه السلام را خون کرده این قضیه است.

مبارزه تا محو اسرائیل

حضرت آیت اللّه خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاکید بر ضرورت مبارزه با اسرائیل می فرمایند: «هریک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: اسرائیل بایستی محو بشود... . بحث، بحث یهودی ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است.

روز قدس، نمایش اقتدار و عظمت

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این یادگار پر ارج امام راحل، امت اسلامی، با قلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات ضیافت حق با حضور پرشور خویش اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش می دهند. روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

روز قدس، نماد آگاهی و بیداری

روز قدس، گاهِ حرکت و رزمندگی و نماد بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملت های مسلمان است. حضور یکپارچه مردم روزه دار، به استکبار جهانی و خائنان به آرمان های فلسطین خواهد فهماند که مسلمانان جهان، هرگز از اصول و آرمان های خود ـ که آزادی فلسطین یکی از آنهاست ـ دست نخواهند کشید و هم چنین به مبارزان فلسطینی، این امید را می دهد که در مبارزه خود علیه اشغال گران قدس شریف، تنها نیستند و تمامی مسلمانان جهان همواره یار و یاور آن ها خواهند بود.

مظلومیت خاموش

ای قدس، همه آزاداندیشان جهان، مظلومیت خاموش تو را فریاد می کشند، آنان، کودکان شیرخوار تو را دیده اند که به جای آغوش گرم مادر در آغوش سرد خاک خفته اند و نیز جوانانت را که به جای حجله گاه عروسی، در حجله گاه مرگ آرمیده اند. آنان، درماندگی پدرانی را دیده اند که در کنار خویش بهترین گل های وجودشان، با گلوله قساوت دشمن پرپر شده است و مردمانی که در بند اسارت دشمن، قربانی توحش گرگ صفتان تاریخ می شوند. آنان، ستم پیشه گانی را دیده اند که با گام های پلیدشان، کانون وحی خدا را آلوده اند و جوانانی را می شناسند که در تقابل گلوله های گرم تفنگ، تنها، سنگ سرد دارند.

ای قدس، اردوگاه هایی که به آوارگانت پناه داده، چفیه های عربی که رنگ خون گرفته و آرامشی که سال هاست به سفر رفته است، همه و همه، مظلومیت تو را فریاد می کنند.

کلام آخر

سلام بر تو ای قدس ای سرزمین نبوت و خاستگاه نور و ای پایگاه عروج انسان به سوی خدا. ای قلب جهان اسلام و محبوب دل میلیون ها انسان آزاده.درود فراوان ما بر تو ای سرزمین ایثار و شهادت که چه انسان های شایسته و از جان گذشته ای را در درون خود پرورانده ای. به ما بگو که پاسداران مدافع تو به کدامین گناه کشته می شوند؟ آیا جز این است که آنها نمی توانند شاهد اسارت تو در چنگال اشغالگران صهیونیست باشند؟

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱
  • پیام: ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۸۱۸۱۹

ارتباط با مرکز

  • مدیر مرکز: 32112472
  • آموزش حضوری: 32112072
  • آموزش مجازی: 32112072
  • آموزش آزاد: 32112478
  • حضور و غیاب: 32112577
  • امتحانات: 32112576
  • کانال مرکز: jzfarsilearning@